Segmentacja Lekarska FarmaProm + PEX PharmaSequence stanowi listę najbardziej potencjałowych lekarzy pod kątem danej jednostki chorobowej, zdefiniowanej przez klienta.
Segmentacja Lekarska
Pomagamy w realizacji wyznaczonych celów sprzedażowych
Segmentacja Lekarska FarmaProm + PEX PharmaSequence stanowi listę najbardziej potencjałowych lekarzy pod kątem danej jednostki chorobowej, zdefiniowanej przez klienta.
FarmaProm i PEX PharmaSequence
Wykorzystujemy wiedzę i zasoby z uzupełniających się obszarów działania FarmaProm i PEX PharmaSequence w celu dostarczenia klientom najlepszego produktu na rynku. Dostarczane przez nas dane pomagają w realizacji wyznaczonych celów sprzedażowych firmy.
Dzięki nam trafisz do najbardziej potencjałowych lekarzy i zminimalizujesz liczbę nieefektywnych wizyt.
Zespół sprzedażowy charakteryzuje się najwyższą skutecznością spośród dostępnych kanałów dotarcia do lekarzy, jednocześnie jest najdroższy. Projekt Segmentacji Lekarskiej pomoże wskazać docelową grupę dotarcia do najbardziej potencjałowych lekarzy z odpowiednią częstotliwością wizyt.
Segmentacja Lekarska ma znaczący wpływ na efektywność narzędzi promocyjnych tj: działania z zakresu marketingu bezpośredniego (wysyłki SMS, MMS, kampanie mailingowe), zaproszenie odpowiednich osób na kongresy/szkolenia.
Wskaźnikiem końcowym projektu mogą być:
Dodatkowo możemy wskazać flagę:
Skuteczne wyznaczenie potencjału lekarzy pozwala na optymalizację pracy przedstawicieli.
Dodatkowo możemy zaoferować:
FAQ
Najczęściej zadawane pytania dotyczące Segmentacji Lekarskiej FarmaProm
To narzędzie analityczne opracowane wspólnie przez FarmaProm i PEX PharmaSequence, które wskazuje najbardziej potencjałowych lekarzy w kontekście określonej jednostki chorobowej, zdefiniowanej przez klienta. Pomaga to zwiększyć skuteczność działań promocyjnych i sprzedażowych.
Segmentacja opiera się na:
– danych sprzedażowych i medycznych,
– analizach przepisywanych recept, liczby pacjentów i sprzedanych opakowań,
– dodatkowych wskaźnikach, takich jak:
– inicjacja leczenia,
– switch (zmiana terapii),
– market share,
– penetracja wizyt przedstawicieli.
Z rozwiązania korzystają:
– działy sprzedaży i marketingu firm farmaceutycznych,
– zespoły planujące kampanie promocyjne,
– osoby odpowiedzialne za targetowanie i organizację pracy przedstawicieli medycznych.
Wskazanie lekarzy o najwyższym potencjale w danej specjalizacji
Minimalizacja nieefektywnych wizyt przedstawicieli
Optymalizacja kosztów pracy w terenie – przy zachowaniu maksymalnej skuteczności
Zwiększenie skuteczności kanałów marketingu bezpośredniego (SMS, MMS, e-mail)
Pozwala skupić się na lekarzach, którzy mają największy wpływ na wyniki sprzedaży.
Pomaga ustalić częstotliwość wizyt.
Ułatwia redystrybucję terenów sprzedażowych i dopasowanie liczby przedstawicieli do wielkości targetu.
Tak. FarmaProm oferuje usługę audytu i weryfikacji obecnego targetingu, co pozwala ocenić, czy obecne działania są właściwie skierowane i gdzie można wprowadzić optymalizacje.
Efektem może być:
– lista lekarzy z przypisanym poziomem potencjału,
– zestawienie wg liczby wypisywanych recept,
– informacje o aktywności lekarzy (np. inicjacje leczenia, zmiany terapii),
– dostosowanie strategii wizyt i komunikacji.
Tak. FarmaProm oferuje codziennie aktualizowaną bazę danych lekarzy na zasadzie licencji – zintegrowaną z systemem CRM. Korzysta z niej obecnie 3300 przedstawicieli medycznych z 67 firm farmaceutycznych.
Zapraszanie odpowiednich lekarzy na kongresy i szkolenia
Precyzyjne kampanie mailingowe, SMS, MMS
Budowanie relacji z kluczowymi specjalistami w danych jednostkach chorobowych
Skontaktuj się z zespołem FarmaProm – wspólnie określimy jednostkę chorobową, cele projektu oraz zakres danych, które pomogą zoptymalizować działania Twojego zespołu.
Masz pytania? Chętnie na nie odpowiemy.
Zapraszamy do kontaktu z działem sprzedaży: sprzedaz@farmaprom.pl