Jak technologie wspierane przez AI mogą pomóc w pracy przedstawicielom farmaceutycznym?

Codzienna praca przedstawicieli farmaceutycznych i medycznych to nie tylko planowanie tras i wizyt, ale przede wszystkim podejmowanie trafnych decyzji. Nowe technologie – w tym uczenie maszynowe – wspierają analizę danych i wskazują apteki, w których prawdopodobieństwo złożenia zamówienia jest największe.

Rzeczywistość przedstawicieli farmaceutycznych i medycznych

Przygotowanie do wizyty w aptece to złożony proces, który uwzględnia między innymi:

  • zaplanowanie trasy wizyt z wyprzedzeniem,
  • przejrzenie notatek z ostatniego spotkania,
  • ocenę potencjału aptek pod kątem portfolio,
  • podgląd sprzedaży, poprzednich zamówień, stanów magazynowych,
  • zaplanowanie, o czym chce się rozmawiać.

Te wszystkie czynności są pracochłonne i często brakuje na nie czasu. Część z tych zadań można oddać nowoczesnej technologii AI oraz autorskim rozwiązaniom.

Kierunek: wirtualny asystent przedstawiciela

Aby ułatwić i przyspieszyć pracę przedstawicieli stworzyliśmy Gdzie po Zamówienie. Funkcjonalność ta w oparciu o szereg danych podpowiada, w których aptekach są największe szanse na złożenie zamówienia oraz wskazuje potencjał apteki. Są to dwa niezależne modele wspierane AI. Dzięki temu planowanie oraz przygotowania do wizyty znacznie się skracają.

Przedstawiciele nie muszą ręcznie analizować np. potencjału apteki. Aplikacja zrobi to za nich. Sercem Gdzie po Zamówienie są zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego, które analizują ogromne ilości danych. Co więcej, jeśli szanse na zamówienie w zaplanowanych aptekach są niskie, aplikacja daje o tym znać, umożliwiając przedstawicielowi modyfikację planu dnia.

Sztuczna inteligencja w farmacji

Włączenie funkcjonalności Gdzie po Zamówienie w FarmaPromie przynosi szereg korzyści. Są to:

  • Zwiększenie efektywności zespołu sprzedaży: przedstawiciele koncentrują się na aptekach z największym potencjałem.
  • Oszczędność czasu pracy: mniej czasu na analizowanie danych, więcej na realne działania sprzedażowe.
  • Zwiększenie skuteczności wizyt: większa szansa na finalizację transakcji podczas wizyty.
  • Redukcja kosztów: optymalizacja planowania wizyt przekłada się na oszczędności finansowe.
  • Większa skuteczność: lepsza realizacja planów sprzedaży i poprawa relacji z klientami.

System rozwiązań dla rynku farmaceutycznego

Aby jeszcze bardziej zwiększyć efektywność wizyt, FarmaProm oferuje możliwość powiązania Gdzie po Zamówienie z Segmentacją 3.0. Takie połączenie daje dostęp do comiesięcznej szczegółowej wiedzy o potencjale podmiotów wraz z ich zmianą, współczynnika penetracji i analizy aż 5 rynków do wyboru (Non-RX, witamina D, magnez, przeciwbólowe, przeziębienie).

Dzięki rozwiązaniom takim jak Gdzie po Zamówienie przedstawiciel działa skuteczniej, szybciej i trafniej. Zaoszczędzony czas może więc przeznaczyć na budowanie relacji biznesowych. W końcu nie chodzi o to, żeby pracować więcej – tylko mądrzej. A w tym autorskie rozwiązania oparte o AI są naprawdę dobre” – podsumowuje Arkadiusz Nowak, lider zespołu konsultingu w FarmaProm.

 


< Powrót do strony głównej bloga

Podziel się!

Ta strona korzysta z ciasteczek. Jeżeli nie wyrażasz na nie zgody, możesz zmienić swoje preferencje w ustawieniach przeglądarki. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na użycie wszystkich ciasteczek i je akceptujesz. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce Prywatności.

Szczegóły