FarmaProm podpowie, do których aptek się udać, dzięki sztucznej inteligencji i jakościowym danym

Dzięki danym rynkowym i uczeniu maszynowemu, aplikacja FarmaProm wskazuje przedstawicielom firm farmaceutycznych apteki wraz z określeniem potencjałów i szans na złożenie zamówienia. Rozwiązanie może usprawnić współpracę na linii producent farmaceutyczny – apteka.


Nowa funkcjonalność systemu transakcyjnego (SFA) FarmaProm nazywa się “Gdzie po Zamówienie”. Stanowi technologiczną odpowiedź na zmieniające się potrzeby i oczekiwania użytkowników.

Intuicyjna aplikacja i zaawansowana technologia

W oparciu o uczenie maszynowe i jakościowe dane z różnych źródeł, aplikacja mobilna FarmaProm sugeruje przedstawicielom najbardziej potencjałowe apteki oraz te, gdzie szansa na złożenie zamówienia jest największa.

Piotr Lewandowski, dyrektor działu analiz, konsultingu i efektywności FarmaProm, podkreśla, że funkcjonalność pomaga w zwiększeniu efektywności i wspiera przedstawicieli farmaceutycznych w podejmowaniu decyzji biznesowych. Tym samym FarmaProm odpowiada na rosnące potrzeby producentów leków.

Mamy wiele lat doświadczeń płynących z integracji rynku farmaceutycznego i dostrzegamy zachodzące na nim zmiany. Dlatego podejmujemy działania w celu przygotowania dla klientów narzędzi opartych o uczenie maszynowe i zgromadzone, unikatowe źródła danych – mówi.

Do tej pory przedstawiciel przed wizytą w aptece powinien między innymi przejrzeć bieżące raporty z danymi terytorialnymi oraz innymi wskaźnikami, czy zaplanować, co chce sprzedać aptece z dokładnością do każdego SKU. Teraz, jeśli dysponuje mobilną wersją FarmaProm, nowa funkcjonalność podpowie mu, gdzie powinien się udać i jaka jest szansa na zrealizowanie zamówienia.

Każdego dnia w aplikacji pojawia się lista aptek, w których z dużym prawdopodobieństwem przedstawiciel zrealizuje zamówienie wraz z określeniem, czy potencjał apteki jest w pełni wykorzystywany. Jeśli szanse na zrealizowanie zamówienia w zaplanowanych do odwiedzenia aptekach są małe, aplikacja poinformuje użytkownika poprzez system ikon. W ten sposób FarmaProm umożliwia przedstawicielowi m.in. modyfikację planu dnia pracy.

Z perspektywy użytkownika rozwiązanie wygląda na proste i intuicyjne. Zbudowane jest jednak w oparciu o zaawansowane technologie.

Jak powszechnie wiadomo, o jakości sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, decydują dane, którymi są zasilane te technologie. W przypadku FarmaProm analizowane dane pochodzą z wielu źródeł, w tym z autorskich systemów SFA i CRM oraz baz aptek (firma współpracuje z blisko 200 producentami leków i wszystkimi hurtowniami farmaceutycznymi w Polsce – przyp. red.). 

Do tego dochodzi 200 innych wskaźników, takich jak np. warunki meteorologiczne, otoczenie biznesowe, dane populacyjne czy precyzyjne dane wynikające z analiz geolokalizacyjnych.

Współpraca win-win

“Gdzie po Zamówienie”, dostępne w mobilnym systemie FarmaProm, może okazać się małą rewolucją we współpracy pomiędzy przedstawicielami a farmaceutami. 

Po pierwsze, zmienia sposób planowania dnia pracy, a po drugie, podpowiada te apteki, które mają większy potencjał. W ten sposób minimalizuje się liczbę nieskutecznych wizyt i oszczędza czas. Plusy są widoczne również dla farmaceutów, którzy mogą skupiać się na pytaniach pacjentów, a nie mało efektywnej w danej chwili obsłudze handlowej. 

Warto zaznaczyć, że każde nowe dane przepływające przez systemy FarmaProm, to swoisty “trening dla uczenia maszynowego”.

Jednak dopiero kombinacja danych z intuicyjną technologią i doświadczeniem przedstawicieli przynosi niesamowite efekty. Ludzki instynkt, empatia i umiejętność czytania między wierszami pozwalają zrozumieć subtelne niuanse, jak i realne potrzeby klientów. Dzięki temu nasz wirtualny asystent wspomaga pracę przedstawicieli, umożliwiając im podejmowanie optymalnych decyzji w dynamicznym i konkurencyjnym środowisku – zaznacza Lewandowski.

Podziel się!

This site uses cookies. If you do not agree to them, you can change your preferences in browser settings. Your further browsing of the site means that you agree to and accept the use of all cookies. You can read more about this in the Privacy Policy.

Szczegóły